2008/03/02

Tindakan Kurang Wajar


Rembau - 3.03.08
Amalan menulis dan mengantong kata-kata yang bermaksud untuk memalukan atau menimbulkan rasa kurang senang orang ramai terhadap calon yang bertanding perlu dihentikan segera.
Calon Parlimen Rembau Saudara Khairy telah dikaitkan dengan pelakon Maya Karin demi untuk menimbulkan rasa kurang yakin masyarakat di Rembau terhadap keperibadian diri beliau yang dinyatakan dalam ayat berbunyi " ABANG KHAIRY MEMANG HEBAT SUPER POWER ". Adakah kata-kata berikut merujuk kehebatan Saudara Khairy dalam dunia perniagaan, NGO atau Politik. Kemungkinan ada erti kata selain dari itu, hanyalah pihak yang menulis kata-kata berkenaan sahaja yang faham dan mengerti maksudnya.
Tingkah laku lontar batu sembunyi tangan adalah amalan yang tidak bertanggungjawap dalam masyarakat kita yang perlu dikikiskan dari menjadi amalan seharian. Kita mesti berani berterus terang dan bertemu muka dalam mengatakan hal sebenar, agar boleh diberikan jawapan akan persoalan yang dilontarkan kepada pihak yang terlibat atau yang dituduh.
Sekian.

2 komentar:

saparsutir mengatakan...

Masyarakat wajar menolak amalan baling batu sembunyi tangan dalam masyarakat kita sekarang.

tq

Anonim mengatakan...

Jangan layan kata-kata dari orang yang kecewa dan mempunyai hati tak baik - lupakan

tq

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya