2008/03/02

Calon Pilihanraya Umum ke 12


Tampin - 3.3.08
Pilihanraya Umum ke 12 mengutarakan pelbagai perwatakkan calon yang disenaraikan untuk bertanding dalam kawasan parlimen atau Dewan Undangan Negeri. Pencalonan dari pelbagai latarbelakang pekerjaan terdapat dalam senarai mereka yang tersenarai untuk menjadi calon, tidak terlepas juga mereka yang baru satu penggal menjadi YB telah di tolak keluar oleh Pengerusi Badan Perhubungan Negeri kerana tidak berjaya menunjukkan mutu perkhidmatan yang terbaik pada masyarakat " TIDAK BERDAYA MEMIMPIN " lantas terpaksa di tolak atau dipancung dan digantikan dengan muka baru, yang diharapkan mampu membawa perubahan pada kawasan yang mereka wakili kelak.
Memperkenalkan muka baru yang telah berusia dan kelihatan tidak mampu memimpin wajar sama sekali dielakan. Memperkenalkan muka baru untuk bertanding semestinya seseorang itu lebih daya kepimpinan, berkrisma, bertenaga, berdaya saing, mesra rakyat, tidak menunjuk-nunjuk, penyabar, berilmu dan beriman ( mereka yang beragama islam).
Sekiranya tersalah mencalonkan dan beliau menang pilihanraya, akan berlaku di mana amalan "DAH MENANG DIAM DIAM LAH". Masyarakat akan mula terasa pemilihan mereka adalah salah dan perlu perubahan, hal sedemikian akan menjadikan masyarakat kita kurang bedaya saing dan maju kehadapan disebabkan tiada pembangunan dan kemajuan ditempat berkenaan.
Berikan laluan golongan muda yang mempunyai daya kepimpinan dan semangat untuk membawa pembangunan dan perubahan, mereka masih bertenaga dan mampu menarik limpahan pembangunan kemungkinan latarbelakang mereka sebelum menjadi calon adalah seorang ahli perniagaan yang berjaya, pernah menuntut di luar negara malah mungkin ada perniagaan besar sendiri yang mampu dilaburkan dikawsan yang beliau wakili dan memberikan peluang perniagaan kepada masyarakat ditempat yang beliau wakili kelak.
Sekian.

Tidak ada komentar:

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya