2008/03/02

kenapa perlu takut kepada Anuar Ibrahim

Rembau - 3.3.2008

Anuar Ibrahim adalah satu nama besar di Malaysia pada satu masa dulu. Anuar Ibrahim yang mempunyai pelbagai sejarah di Malaysia sebelum menjadi Timbalan Perdana Menteri dan setelah menjadi Timbalan Perdana Menteri. Sejarah pertuduhan salah laku sex dan rasuah telah menyebabkan jawatan Timbalan Perdana Menteri di lucutkan terhadap beliau.

Dalam kepanasan pilihanraya ke 12, ada ura-ura isteri beliau akan memberikan beliau laluan untuk bertanding dalam Parlimen Permatang Pauh sekiranya Wan Azizah memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh pada pilihanraya ke 12 ini dengan mengkosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk laluan Pilihanraya kecil dijalankan. Pencabar Wan Azizah di Permatang Pauh telah bersuara mengatakan tindakan Wan Azizah menggambarkan beliau bukan berniat untuk membela nasib rakyat di Parlimen Permatang Pauh dan hanya sekadar mempermain-mainkan harapan rakyat terhadap beliau sekiranya beliau memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh nanti.

Tindakan Wan Azizah dikira tidak menjadi kesalahan dalam sistem perundangan di Malaysia, kerana sekiranya apa yang beliau katakan benar berlaku, ianya membuktikan bahawa Wan Azizah mempunyai satu maktlamat yang tulus iaitu memberikan laluan khas pada Anuar Ibrahim untuk kembali dalam kancah politik di Malaysia.

Come back Anuar Ibrahim yang masih mempunyai ramai penyokong setia, berupaya menimbulkan satu keadaan dan tekanan pada parti kerajaan yang sentiasa dihentam, dikritik dan dilemparkan dengan tuduhan tidak mampu mentadbir negara, rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya. Parti kerajaan wajar berupaya membersihkan salah anggap terhadapnya, dalam pilihanraya kecil di Parlimen Permatang Pauh sekiranya kata-kata Wan Azizah menjadi kebenaran pada pilihanraya ke 12 pada 8.3.2008.

sekian.

Tidak ada komentar:

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya