2008/03/02

Kempen Pilihanraya yang disukai Masyarakat


Tampin - 02.03.2008
Kempen Pilihanraya ke 12 pada kali ini telah diwarnai oleh pelbagai corak dan pendekatan tersendiri dari parti yang bertanding, tujuan hanya satu untuk memancing undi untuk memilih mereka yang terbaik untuk membela nasib rakyat di kawasan berkenaan.
Komboi berkereta mewah, bermotosikal telah semacam menjadi budaya dan kegemaran parti kerajaan dalam kempen mereka, budaya menunjuk-nunjuk kemewahan adalah amalan yang kurang elok dalam masyarakat melayu di Negara kita, kerana ianya boleh disalah ertikan oleh sebilangan masyarakat sebagai "BERLAGAK" hanya sementara sahaja, selepas menang terus hilang tidak timbul timbul mereka-mereka yang semasa kempen berjanji akan membantu dalam apa juga bentuk masalah yang masyarakat hadapi. Calon yang bertanding harus memahami tujuan mereka bertanding bukan untuk menunjuk-nunjuk kemewahan di mata masyarakat yang bakal mereka wakili tetapi khidmat yang boleh beliau berikan pada masyarakat setelah berjaya memenangi kawasan berkenaan dalam pilihanraya.
Masyarakat desa atau kampong rasa kurang senang dengan komboi berkereta mewah dan bermotosikal kerana masyarakat desa atau kampong bukan orang kaya yang setaraf dengan calon yang bertanding dalam pilihanraya, sewajarnya calon yang bertanding mengamalkan cara seperti gambar diatas kerana ianya lebih mesra dan dekat dengan masyarakat.
Sekian.
Ssutir

Tidak ada komentar:

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya