2008/03/02

Budaya membawa artis dalam kempen tidak sesuai

Tampin - 01.03.2008

Pilihanraya Umum ke 12 ( 2008 ) diwarnai oleh pelbagai ragam dan watak para penyokong parti yang bertanding. Kata mengata, hina mengina, tidak tegur menegur walaupun seagama dan sebangsa telah merosakkan amalan kemesraan dan hormat menghormati di Negara kita yang tercinta. Adakah sikap dan amalan sebegini bakal kita terjemahkan dalam masyarakat berbilang bangsa dan agama yang telah sekian lama kita hidup harmoni dan rasa toleransi sesama kaum di Malaysia.

Budaya membawa artis dalam kancah kempen politik amatlah tidak wajar sama sekali, kerana artis milik semua orang, sama ada dia penyokong parti kerajaan atau menetang parti kerajaan. Artis harus sedar bahawa mereka berjaya menjadi terkenal dan kekal dalam dunia seni atas sokongan masyarakat yang berbilang bangsa, agama, budaya dan pegangan parti. Jika artis berkempen hanya untuk parti kerajaan ianya adalah sesuatu yang amat mengcewakan peminat mereka yang berlainan parti, ianya akan menimbulkan kebencian peminat terhadap artis berkenaan.

Para calon parti yang akan bertanding dalam pilihanraya ke 12 2008, perlu sekadar budaya melibatkan artis dalam kempen mereka adalah sesuatu yang harus di endarkan, demi menjaga nama baik artis itu sendiri di masa akan datang, jangan nanti artis berkenaan akan di cop sebagai artis parti kerajaan dan parti lain tidak berhak meminati artis berkenaan.

Artis juga perlu sedar kehadiran mereka dalam bidang seni atas sokongan masyarakat yang berbilang pegangan parti dan bukan hanya menyokong parti kerajaan sahaja.

Terima Kasih.

ssutir
Tampin

2 komentar:

Anonim mengatakan...

memang ada kebenarnya apa yang saudara katakan itu. Tidak wajar artis berkempen untuk calon pilihanraya.

Anonim mengatakan...

akan menyebabkan artis berkenaan menjadi memihak sati pihak sahaja

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya