2008/03/23

Pemimpin BN yang dikecewakan dan terkecewa



Tampin - 24.03.2008 ( 8.30 pagi )

Yang lama pasti tak kekal dan yang baru juga tidak semestinya dikekalkan, telah menjadi amalan kehidupan didunia sesiapa yang dilihat mempunyai gaya, cara dan pandai mencipta hubungan yang diistilahkan sebagai ampu akan mendapat tempat dihati pemimpin yang diatas. Mari kita perhatikan dalam pilihanraya ke 12 tahun 2008 yang telah mencorakkan pemilihan dan pemotongan ramai pemimpin dari parti UMNO yang diwakili oleh BN, Gerakan, MIC, PPP juga MCA telah diperlihatkan bahawa selama ini mereka beranggapan bahawa rakyat pasti menyokong mereka walaupun dalam apa juga keadaan, dimana mereka telah mengambil jalan mudah tidak berusaha membantu golongan yang mereka wakili, lantas komuniti mereka bertindak menolak pemimpin mereka yang sekian lama pemimpin berkenaan merasakan beliau telah banyak berbakti kepada masyarakat tempat dimana beliau mewakili masyarakat disitu. Lantas terlahirlah anggapan bahawa masyarakat setempat tidak menghargi jasa pemimpin yang memimpin mereka, siapa salah dan siapa benar telah menjadi bual bicara setiap hari. Yang pasti menang adalah parti pembangkang yang telah berjaya mengambil kesempatan dengan terciptanya masalah dikomuniti setempat yang perlu pembelaan dan pembangkang berjaya mempergunakan kesempatan berkenaan dan berjaya menawan hati masyarakat setempat dan menyokong mereka sehingga mendapat undi melebihi 2000 undi untuk merampas kedudukkan wakil rakyat dikawasan berkenaan.

Tidak ada komentar:

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya