2009/02/16

Anugerah Q



ANUGERAH Q JABATAN PENERANGAN MALAYSIA NEGERI SEMBILAN 2008

Oleh : Sapar bin Sutir
( saparsatu66@yahoo.com )


TAMPIN

Anugerah merupakan sesuatu penghargaan yang diberikan kepada mereka yang benar-benar cemerlang dan terbaik dalam menjalanakan tugas yang diamanahkan oleh Ketua Jabatan di mana seseorang itu bertugas. Anugerah juga sebagai tanda pekerja berkenaan telah berjaya dalam menjalankan tugas yang diamanahkan dengan jayanya.

Sebagai petugas yang telah dianugerahkan dengan anugerah terbaik dalam sesuatu bidang yang mereka mahir, ianya amat berharga dan akan diingati. Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan telah mengambil pendekatan terbaik dengan memberikan anugerah Q kepada kakitangan yang bertugas di daerah atau ibu pejabat. Anugerah Q berkenaan di adakan di Hotel Mesra Port Dickson yang telah di hadiri oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang, Pengarah Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan En Ahmad Iqbal bin Zainal Azim, Penolong-Penolong Pegarah dan kakitangan Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan.

Anugerah Q kepada mereka yang cemerlang berdasarkan kepada kecekapan, kemahiran, daya usaha juga rasa tanggungjawab kepada bidang tugas yang telah di amanahkan dan telah di nilai oleh mereka yang tidak memihak kepada sesiapa juga dalam memilih pemenang anugerah Q Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan.

Antara mereka yang telah di anugerahkan Q dimajlis berkenaan adalah En Sapar Sutir dari Pejabat Penerangan Daerah Tampin, beliau di anugerahkan Q sebagai Penyelaras Pusat Maklumat Rakyat terbaik. En Nyam Kim Mok Anugerah Q Pengarah Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan, En Izuddin Isnin anugerah Q Unit bergerak terbaik, En Razali bin Bakar anugerah Pekerja Sokongan terbaik dan Pejabat Penerangan Daerah Tampin di pilih sebagai Pejabat Penerangan terbaik dalam Negeri Sembilan bagi tahun 2008.

En Suria binti Karim dianugerahkan Q Juruacara harapan terbaik dari Ibu Pejabat Penerangan Malaysia Negeri Sembilan, En Fitri bin Jasni anugerah Q Penyelaras Media terbaik dari Pejabat Penerangan Malaysia Daerah Jelebu dan En Ismail Aman Anugerah Q Penyelaras Pelapor Isu Terbaik dari Pejabat Penerangan Malaysia Daerah Jempol.

Sesungguhnya anugerah Q akan berupaya memberikan sesuatu semangat inginkan lebih cemerlang dan terbaik dimasa akan datang juga sebagai satu contoh kepada rakan-rakan sekerja yang lain agar berusaha untuk mencapai satu tahap seperti mereka yang telah berjaya menerima anugerah Q.

Secara keseluruhan hari Q Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan berupaya mengeratkan lagi hubungan antara petugas dari Ibu Pejabat Penerangan Malaysia Seremban dengan mereka yang bertugas di Daerah di Negeri Sembilan. Hubungan baik dan mesra antara kakitangan amat baik, kerana ianya mampu menjayakan segala aktiviti yang dijalankan oleh Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sembilan kepada masyarakat di Negeri Sembilan.

Tidak ada komentar:

safaruddin bin Ahmad - Recently Updated Pages

Powered By Blogger

Majlis Rasmi

Majlis Rasmi

SELAMAT MELAYARI BLOG SAYA

sila respond dan bagi pandangan

Kenali Saya

Kenali Saya
Jom Kenal

Mengenai Saya

Foto saya
Kuala Lumpur, Malaysia
Saya berkerja di Jabatan Kerajaan. Emel saya bce492@hotmail.com

sapar's Site

Daftar Blog Saya